Spelend leren over gezonde voeding
Gezonde en leuke recepten voor jong & oudBekijk de recepten

De truc van het leven is dat je net even een beetje meer je best doet om het lekker te maken.
Zo ook deze havermoutpap.

Ingrediënten:

2 El Havermout, water, 1el gekookte groene linzen, 1 kleine wortel, 1 banaan, snufje gember, kaneel en kardemom,
1 el kokosrasp, handje gemengde noten, 1 tl honing

IMG_0023

De avond van te voren kan je de havermout weken in gekookt water, en dat een nachtje laten wellen.
Dit doe je om het fytinezuur in havermout te verminderen.
Heb je nu zin in havermout dan kan je het best eten zonder dat je gelijk vergiftigd wordt.
Ik doe daar zelf nooit zo krampachtig over.
Gewelde of niet gewelde havermout in een steelpannetje doen met een flinke scheut gekookt water.
Op een zacht vuurtje laten koken. Erbij blijven, en af en toe om roeren, want het brand al snel aan.
Ondertussen een wortel raspen, de linzen, de banaan en snufjes kruiden erbij doen.
Garneren met kokosrasp en gemengde noten.
Als je van zoet houdt, doe dan er nog een klein schepje honing doorheen.

Met dit ontbijt heb je een goede combinatie van langzame koolhydraten (havermout, banaan, wortel),
verschillende soorten vetten, en plantaardige eiwitten.



Doe ook een workshop!

Meer info
Laatste blogs
  •  
    Zeewier wraps

    De laatste dag van dit schooljaar, zat ik met een paar moeders bij het pierenbadje. (in het vondelpark red.) Het waren de moeders van jongens uit Nova haar klas. Nova houd niet van jongens. Zegt ze. Nova speelt alleen maar met meisjes, en ik vooralsnog alleen maar met de moeders

    Read More...

  •  
    In balans-uit balans

    De balans is kwijt. Iets is natuurlijk pas kwijt als je het ooit in je bezit had. En misschien schort het daar wel aan. De balans is zoek, maar bij nadere inventarisatie van mijn verleden kan ik u mededelen dat de balans nooit aanwezig is geweest.

    Read More...

Schrijf je in voor een workshop! Meer info